INDIGO (čivit), jedna od najstarijih prirodnih modrih boja, koja se do konca prošlog stoljeća dobivala isključivo od tropske i suptropske biljke indigovca (Indigofera) iz roda lepirnjača (Papilionnaceae). Ima oko 350 vrsta te biljke, od kojih je najčešća i najbolja Indigofera tinctoria. Od 1897 dobiva se i sintetičkim putem. Otada se manje uzgajaju biljke za dobivanje indiga, pa su mnoge velike plantaže indigovca napuštene. Umjetni i. se dobiva ponajviše od katrana. Proizvodnja te sintetičke boje jeftinija je i može zadovoljiti potrebe s obzirom na količinu i kvalitetu. Domovina je indigovca Indija, a kasnije je uspješno presađen u razne tropske i suptropske zemlje Azije, Afrike i Amerike. Kultura raznih vrsta indigovca moguća je u svim zemljama vrućeg i vlažnog ljeta.
I. je jedna od najvažnijih boja, odlikuje se ljepotom i najvećom stalnošću, pa se u Indiji upotrebljavala već davno prije naše ere. Nije točno ustanovljeno, da li je i. upotrebljavan u Evropi u Starom vijeku, ali je već u XVI st. bio u Evropi svuda raširen. Upotreba mu je mnogostruka (od slikarstva do bojadisanja tkanina i t. d.). Danas se plava boja i. mnogo upotrebljava kod pravljenja indigo-papira za kopiranje i vrpca za strojopis.
U trgovini se razlikuje istočnoindijski i zapadnoindijski indigo. Prvi se označuje kao Bengal, Koromandel, Madras, Karachi, Manila i Java, a zapadnoindijski kao Gvatemala, Carácas, Nova Granada i Meksiko. Nekad vrlo važna sirovina tropskog područja, danas je izgubila svako veće značenje u svjetskoj trgovini.N. Pć.
Slaganje. Krca se u prahu ili kao pasta u polukrutom stanju. Indigo-prašak pakuje se u sanduke od tvrda drva, koji su iznutra pomno izglađeni, a izvana omotani jutom, da se sadržaj ne bi prosipao i zaprljao drugu robu. Za i. u pasti služe bačvice. Po mogućnosti treba i. slagati kao specijalan teret u zaključanu prostoru, jer se radi о vrlo vrijednoj robi. Kod preuzimanja tereta indiga valja točno ispitati stanje svakog pojedinog komada tereta, a neispravno pakovanu robu treba vratiti. Iz tereta indiga diže se prašina, koja može naškoditi drugom teretu, pa ga zato treba odijeliti u spremištu od ostalih tereta.I. Ge.
Faktor slaganja: 1,8 m3 u sanducima, 2 т3 u bačvama po t.